Ajuntament de Monistrol de Montserrat

De dilluns a divendres de 9h a 15h
Els dijous de 16,30h a 19,30h
Del 15 de juny al 15 de setembre:
de dilluns a divendres de 8h a 14h (Horari d'estiu).

Pl. de la Font Gran, 2
08691 Monistrol de Montserrat

T. 93 835 00 11
F. 93 828 41 63

RUTA DE LA FONT GRAN A LA FONT DE L’ESQUERRÀ PASSANT PEL PLA DE SANT BERNAT

Es tracta d’un itinerari de dificultat mitjana que ens permetrà gaudir d’unes magnífiques vistes de la Muntanya de Montserrat i de la Vall del Llobregat.
Sortirem des de la Plaça de la Font Gran. Pujarem per les escales que queden a l’esquerra de la plaça, travessarem la carretera de Montserrat i prendrem un camí ample. Seguirem les marques del GR 5. Pujarem pel camí que s’enfila en successius esglaons fins a arribar a una pista que seguirem a l’esquerra, és el Camí de les Canals. Arribarem al Pla de Sant Bernat on trobarem una senyera i un petit oratori. Continuarem pista enllà cap al sud. Cal estar molt atents per no deixar enrere un corriol se’ns unirà per l’esquerra el qual prendrem com a camí de baixada, és el Camí de l’Aigua. Cal anar amb compte a l’hora de fer el descens ja que el corriol té una pronunciada pendent i és pedregós.
Un cop a la carretera, anirem a buscar el pont de l’estació de l’aeri que travessa el riu. A l’aparcament de l’aeri resseguirem la barana esquerra fins a donar amb un camí que baixa al riu. Seguirem la pista cap a la dreta en direcció al nucli urbà de Monistrol de Montserrat. Arribarem de seguida a la Font de l’Esquerrà. Continuarem per la pista que transcorre per la llera del riu fins a arribar a les primeres cases de Monistrol de Montserrat. Cal estar atents a una rampa que ens permetrà pujar a la Plaça dels Països Catalans. Seguirem pel carrer Pla, travessarem el pont gòtic i creuarem la carretera per un pas subterrani . Allà prendrem a la dreta el carrer del Pont, pujarem fina a la Plaça del Bo-Bo. Seguirem pel carrer Sant Joan, prendrem el carrer Sant Pere a l’esquerra i sortirem de nou a la Plaça de la Font Gran.