Arxiu Municipal
Què és l'Arxiu Municipal?
L'Arxiu municipal és el principal servei responsable de preservar el patrimoni documental generat per l'Administració municipal i institucions locals de Monistrol de Montserrat, i també garantir la preservació de testimonis documentals que els ciutadans i les entitats hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació.
L'Arxiu també és una institució administrativa de gestió de les competències municipals que ofereix a la ciutadania, acadèmics i públic general recursos per a la recerca i difusió històrica o per exercir els seus drets en matèria de transparència.
El fons de l'Arxiu
L’arxiu municipal conserva els fons documentals administratius i històrics produïts per la institució municipal des del seu origen fins al present. La documentació està classificada en les seccions següents:
- Administració general (1544/2004)
- Hisenda Municipal (1800/2004)
- Proveïments (1844/1990)
- Beneficència i assistència social (1863/1986)
- Sanitat (1852/1988)
- Obres Públiques i Urbanisme (1845/1998)
- Seguretat Pública (1841/1982)
- Servei Militar (1841/1967)
- Població (1847/1992)
- Eleccions (1891/2000)
- Instrucció pública (1858/1986)
- Cultura (1953/1988)
- Serveis agropecuaris (1937/1986)
Part del fons de l'administració local de l'Ajuntament de Monistrol de Montserrat, relativa als segles XIV-XX, es troba temporalment ubicada a l'Arxiu Comarcal del Bages.