Arxiu Municipal

Què és l'Arxiu Municipal?

L'Arxiu municipal és el principal servei responsable de preservar el patrimoni documental generat per l'Administració municipal i institucions locals de Monistrol de Montserrat, i també garantir la preservació de testimonis documentals que els ciutadans i les entitats hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació.

L'Arxiu també és una institució administrativa de gestió de les competències municipals que ofereix a la ciutadania, acadèmics i públic general recursos per a la recerca i difusió històrica o per exercir els seus drets en matèria de transparència.

El fons de l'Arxiu

L’arxiu municipal conserva els fons documentals administratius i històrics produïts per la institució municipal des del seu origen fins al present. La documentació està classificada en les seccions següents:

  1. Administració general (1544/2004)
  2. Hisenda Municipal (1800/2004)
  3. Proveïments (1844/1990)
  4. Beneficència i assistència social (1863/1986)
  5. Sanitat (1852/1988)
  6. Obres Públiques i Urbanisme (1845/1998)
  7. Seguretat Pública (1841/1982)
  8. Servei Militar (1841/1967)
  9. Població (1847/1992)
  10. Eleccions (1891/2000)
  11. Instrucció pública (1858/1986)
  12. Cultura (1953/1988)
  13. Serveis agropecuaris (1937/1986)

Part del fons de l'administració local de l'Ajuntament de Monistrol de Montserrat, relativa als segles XIV-XX, es troba temporalment ubicada a l'Arxiu Comarcal del Bages.

Darrera actualització: 16.03.2023 | 10:20
Darrera actualització: 16.03.2023 | 10:20