Drecera de l’Àngel i baixada dels Matxos

• 0’ Estació de ferrocarril de Monistrol de Montserrat (FGC), 150 m. Sortim de l’estació cap a la dreta (N) i aviat baixem pel carrer de la Pujada de l’Estació, fins a una cruïlla de carrers.
  • 2’ Cruïlla de carrers, 138 m. Deixem el carrer del Pla a l’esquerra i el de Santa Anna a la dreta i continuem de front (WSW), cap al pont sobre el riu.
  • 3’ Pont sobre el Llobregat, 138 m. Travessem el pont i, a l’altra banda, travessem, per un pas subterrani, la carretera (C-55). Allí prenem a l’esquerra el carrer del Pont, fins a una placeta.
  • 5’ Plaça del Bo-bo. Sortim de la placeta a la dreta pel carrer de Manresa, i de seguida a l’esquerra, pel carrer de Sant Pere. Aviat pugem per unes escales a la dreta, passem pel davant de la porta de l’església i, per un nou tram d’escales, arribem al carrer de Montserrat, que seguim a l’esquerra (SW), però aviat pugem a la dreta unes noves escales fins al carrer del Puig, que hem de seguir cap a l’esquerra (SW) fins a una bifurcació.
  • 10’ Bifurcació de carrers. Anem a la dreta pel carrer del Camp, que puja encarat al Col·legi Sant Pere. Li donem la volta per la dreta, pel carrer Camí de l’Àngel. Un cop li hem donat la volta, el carrer es bifurca i prenem el que puja a la dreta (W) –per un barri de torretes– que passa pel costat d’un transformador elèctric. Un tros més amunt, el carrer es torna a bifurcar i continuem pel del Camí de l’Àngel, que puja a la dreta, cimentat. Un tros amunt del carrer, trobem l’ermita.
  • 15’ Ermita de l’Àngel, 200 m. Ermita situada a la dreta del carrer, en una careneta al capdamunt de Monistrol, amb la façana emblanquinada i un petit campanar de paret. Continuem carrer amunt (WNW), que aviat s’acaba. Continuem pel camí ample, empedrat en molts trams, que puja fent llaçades i seguim careneta amunt fins a un replà.
  • 23’ Túnel de l’Àngel, 245 m. Passem per sobre del túnel i continuem cap al NW seguint el camí que el flanqueja; més endavant, el camí fa una llaçada sota un revolt de la carretera que tenim a sobre, molt propera. Anem flanquejant la carretera de Montserrat, que tenim a la nostra esquerra, més enlairada, fins a la fita quilomètrica 7.
  • 35’ Carretera de Montserrat, 290 m. La seguim cap a la dreta, pujant. Després d’un revolt tancat deixem una pista a la dreta i, més endavant, quan la carretera gira a la dreta, prenem un camí a l’esquerra que s’enfila per una petita careneta on el camí s’inclina cap al vessant de la dreta i flanqueja tot el vessant obac en direcció NW.
  • 55’ Serra de Canfranc, 420 m. Arribem a la carena, força planera aquí, d’aquesta serra. Continuem per la carena cap al SW, enfilant-nos per uns graons de roca. El corriol s’inclina cap al vessant de l’esquerra, pujant dret, estret i a trossos rocós. Una mica més amunt, superem un tram curt però molt dret (atenció!) sobre roca i després seguim planerament fins a la línia telefònica. Ara pugem en petites llaçades fins a un aparcament.
  • 75’ Monestir de Sant Benet, 535 m. Sortim, per l’esquerra, a un revolt de la carretera de Monistrol a Montserrat.
  • 76’ Colònia Puig, 530 m. Des del revolt tancat, seguim la carretera cap a l’esquerra, passem per davant de l’edifici, fins abans d’un altre revolt, on deixem la carretera i prenem un caminet (la baixada dels Matxos), que s’enfila a la dreta pel mig d’un dens matollar. Al cap de pocs passos, deixem el camí planer i en prenem un altre a la dreta que puja a l’W, entre una bosquina molt densa, i que més endavant puja fent llaçades. Marques de pintura groga. Arribem a un replà i deixem dues pinasses isolades i sortim a un revolt en un espai obert, sota una línia elèctrica. Fem dues llaçades més de pujada i arribem a la carretera.
  • 88’ Carretera de Can Maçana a Montserrat, 645 m. Sortim en un revolt al costat d’una torre metàl·lica de la línia elèctrica. Continuem cap a l’esquerra (SE) en lleugera baixada i, més enllà, planejant.
  • 100’ Torrent del Pou del Gat, 660 m. A la dreta, en una roca, trobem un indicador i unes marques de pintura blanca i verda. Deixem la carretera i pugem per uns graons en direcció SE. El camí passa pel caire del talús de la carretera (atenció!), després ens anem elevant per dins del bosc. Al final, pugem unes curtes escales i arribem a un camí ample.
  • 110’ Camí dels Degotalls, 710 m. Seguim cap a l’esquerra (S). Un bon tros enllà, deixem un porxo en una àrea de pícnic al costat d’una roca balmada. Al final del camí, passem pel costat d’unes fonts i poc més enllà, aquest fa un revolt tancat a l’esquerra i baixa fins a l’aparcament.
  • 120’ Aparcament, 715 m. Continuem cap a la dreta, deixem el restaurant a l’esquerra i per una vorera coberta amb una teulada, que fa una balconada, arribem a la plaça.
  • 125’ Santuari de Montserrat, 705 m. Punt d’entrada al recinte del santuari, amb l’oficina d’informació, l’estació del cremallera, botigues, cafeteria i autoservei. Continuem endavant i per unes escales a la dreta, arribem a les places de davant del santuari de la Mare de Déu de Montserrat.
  • Estació de ferrocarril de Monistrol de Montserrat (FGC),
  • 150 m. Sortim de l’estació cap a la dreta (N) i aviat baixem pel carrer de la Pujada de l’Estació, fins a una cruïlla de carrers.