201.2.4 Sol·licitud de llicència de constitució o modificació d'un règim de propietat horitzontal


Descripció

L’objecte de la llicència urbanística és comprovar per part de l’Ajuntament l’adequació dels actes sol·licitats a l’ordenament jurídic urbanístic, prèviament a la seva execució material. Si la legislació sectorial ho preveu expressament, a través de la llicència també es comprova la seva adequació a altres requisits.

La llicència urbanística és el títol administratiu que habilita a les persones interessades per a la constitució o modificació d’un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, d’acord amb l’article 187 del TRLU.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

 Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial

Organisme competent / Responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Àrea, servei o unitat municipal que tramita l’expedient urbanístic segons l’organització municipal.
Qui el pot demanar

La persona interessada o el seu representant degudament acreditat/da.

Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Mitjans de pagament
El que estableixi l’ordenança fiscal.
Termini de Resolució
El període màxim és d’un mes amb caràcter general.
Silenci administratiu

La manca de resolució i notificació en el termini establert per la normativa urbanística comporta que la sol·licitud de llicència urbanística s’ha d’entendre atorgada per silenci administratiu, excepte en els actes que contravinguin a la legalitat urbanística.

En cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats o drets que contravinguin l’ordenació territorial o urbanística, ni transferissin al sol·licitant o terceres persones facultats relatives al domini públic o al servei públic o els supòsits que impliquin l’exercici d’activitats que puguin produir danys rellevants al medi ambient.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

Als efectes d’aquesta llicència urbanística, les places d’aparcament i els trasters només s’han de tenir en compte si el planejament urbanístic o les ordenances municipals regulen el seu nombre o dimensió.

En cas d’habitatges també s’ha de justificar el compliment dels requisits mínims d’habitabilitat.

Darrera actualització: 20.05.2025 | 13:00