202.4.3 Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats
És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, i una vegada executades les mesures corresponents, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis.
Amb caràcter general també podeu fer la sol·licitud d’aquest informe directament a Bombers de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa, facilitant-se així el seguiment des de la vostra Àrea Privada.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
La persona física o jurídica que vol tramitar una llicència d’obres o exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Formulari de sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit:
- En el supòsit d’haver ja obtingut prèviament l’informe previ d’incendis.
- En el supòsit d’un canvi de titularitat.
- En el supòsit que no hi hagi modificacions significatives respecte d’un informe d’incendis previ obtingut prèviament.