304.2.2 Alta al Padró Municipal d’Habitants


Descripció

Mitjançant aquest tràmit podreu donar-vos d’alta al Padró Municipal d’Habitants de l’ajuntament on residiu més temps durant l’any, i, en alguns casos, en nom de terceres persones.

Podeu fer l’alta per algun dels motius següents:

Per naixement: inscripcions al Padró Municipal d’Habitants de persones nascudes a Espanya que s’empadronen per primera vegada i el seu naixement consta inscrit al registre civil, en el termini d’un any des del seu naixement.

Per canvi de residència: inscripcions al Padró Municipal d’Habitants a conseqüència d’un canvi de municipi o país de residència.

Per omissió: inscripcions al Padró Municipal d’Habitants de persones que viuen al municipi habitualment i que no hi figuren inscrites.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

 Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial

Organisme competent / Responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis interns
Qui el pot demanar
La persona interessada o representant, legal o voluntària, degudament acreditada.
Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l’any
Termini de sol·licitud
No n’hi ha
Mitjans de pagament
Tràmit gratuït.
Normativa
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Termini de Resolució
3 mesos
Silenci administratiu
Silenci positiu de l’art. 24 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, el ciutadà quedarà empadronat al municipi a tots els efectes.
Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Darrera actualització: 20.05.2025 | 12:49