202.2.1 Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat


Descripció

Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

Mitjançant la comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei 18/2020, de facilitació de l’activitat econòmica (vegeu columna corresponent a “Projecte tècnic + certificat tècnic”), i hi adjunta el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Important: amb aquest tràmit no es poden comunicar els establiments turístics o comercials (amb una superfície de venda entre 400 m2 i 2.499 m2). Aquests s’han de comunicar amb un tràmit específic que trobareu als apartats de turisme i comerç de Canal Empresa.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal
Per mitjans electrònics.

 Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial

Organisme competent / Responsable
Ajuntament.
Àrea tramitadora
Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Termini de sol·licitud
La comunicació d'inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat es presenta abans d’iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Termini de Resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta  l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Silenci administratiu
No opera.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.

L’Ajuntament haurà d’incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Darrera actualització: 20.05.2025 | 12:14