202.3.1 Llicència ambiental (Annex II)


Descripció

Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex III de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

Mitjançant la Comunicació prèvia ambiental la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex III de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, i hi adjunta el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

Per mitjans electrònics.

 Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial

Organisme competent / Responsable

Ajuntament.

Àrea tramitadora

Àrea municipal de  gestió de les activitats i llicències.

Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. 
Període de l'any en què es pot demanar

Es pot presentar en qualsevol moment.

Termini de sol·licitud

La comunicació prèvia ambiental es presenta abans d’iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Termini de Resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Silenci administratiu
No opera.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.

L’Ajuntament haurà d'incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Darrera actualització: 20.05.2025 | 12:24