304.2.6 Volant o certificat de convivència (actual o històric)


Descripció

Aquest tràmit us permet sol·licitar volants o certificats de convivència que informen de les dades de les persones que conviuen actualment (volant de convivència actual) o van conviure durant una determinada data en un mateix habitatge (volant de convivència històrica) segons les dades del padró municipal d'habitants.

El volant és un document de caràcter purament informatiu que pot ser suficient en nombroses gestions en les que els ciutadans necessitin aportar informació sobre la convivència. En canvi, el certificat és un document públic que acredita fefaentment a efectes administratius la residència i domicili habitual dels ciutadans.

El certificat pot tenir cost segons l’ordenança fiscal d’aplicació i a més, la seva emissió és més lenta atès que ha de signar-lo el secretari de la Corporació.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

En el cas de la tramitació telefònica i correu postal, el document s’enviarà per correu postal a l’adreça que consta en el padró.

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

 Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial

Organisme competent / Responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis interns
Qui el pot demanar

La persona interessada o representant, legal o voluntària, degudament acreditada.

Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l'any
Termini de sol·licitud
No n'hi ha
Mitjans de pagament
Consulteu, en el seu cas, l’ordenança fiscal d’aplicació. 
Normativa
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals. 
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
  • Ordenança fiscal d’aplicació.
Termini de Resolució

El termini d’emissió del volant o certificat dependrà del canal de tramitació escollit.

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit, no aplica.

Normativa del silenci administratiu
No aplica
Vies de reclamació
No aplica
Darrera actualització: 20.05.2025 | 12:56